Tudástár
-
Online olaj keresők:
Az alábbi olajmárkák képére kattintva, a gyártó keresője jelenik meg. Itt a járműve adatai beírása után részletesen tájékozódhat az olajcseréhez szükséges adatokról.
Minősítések és jóváhagyások:
ACEA minősítések:
ACEA A1/B1 -
Az A3-02 –nél némileg magasabb követelményszintű, energiatakarékos, katalizátorbarát motorolaj. Ez az minősítési osztály alacsony belső súrlódást eredményező motorolajokat ír le, amelyek HTHS viszkozitása a 2,6.....3,5 mPas közötti értéktartományba tartozik. Alkalmazható azon személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek benzin és diesel motorjaihoz amelyek kifejezetten alacsony viszkozitású motorolajokhoz van tervezve. 2008-tól ez a kategória is szigorúbb lett. Az A1/B1 specifikációjú motorolajok bizonyos motortípusokhoz nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi ajánlásokat be kell tartani.
-
ACEA A3/B3
-
Jelenleg az egyik legáltalánosabb kategória az idősebb járművek motorjaihoz. Viszkozitásuk általában 10W-40 és 15W-40. Szigorított követelmény rendszerű kategória. Viszkozitás stabil motorolajok nagy teljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű benzin és dieselmotorokhoz akár hosszított csereperiódusra is, amennyiben ezt a gépkönyvi előírások lehetővé teszik. 2008-tól ezen kategória követelményei is erősödtek.
-
ACEA A3/B4
-
Ez a másik jelenleg legáltalánosabb kategória, ez már sok újabb gyártású jármű motorjaihoz is alkalmazható. Nagyteljesítményű benzin és nagynyomású, közvetlen befecskendezéses (DI) motorokhoz kidolgozott, a legszigorúbb motorfékpadi követelményrendszereket kielégítő motorolaj kategória. Viszkozitásstabil motorolaj amely alkalmazható azokban a motorokban is, amelyekre a A3/B3 előírás vonatkozik. Több féle viszkozitásuk lehet: a 10W-40-esek általában részszintetikusak az 5W-30 és 5W-40-esek inkább teljesen szintetikusak. 2008-tól ezek is sok paraméterükben erősödtek.
-
ACEA A4 (nincs bevezetve)
-
A közvetlen befecskendezésű benzinmotorok számára kijelölt kategória (CGI, GDI, stb) csak mire elkészült addígra a többi kategória (A,B) annyit szigorodott, hogy a nekik megfelelő olajok az ilyen motorok kenését is el tudják látni.
-
ACEA A5/B5
-
Energiatakarékos, hosszú csereintervallumra is alkalmas, a legmagasabb motorfékpadi követelményszinteket kielégítő motorolaj kategória. Viszkozitás stabil motorolajok hosszú olajcsere periódusra, nagy teljesítményű benzin és dieselmotorokhoz. Az ilyen motorolajokat alacsony belső súrlódás jellemzi, a HTHS viszkozitás a 2,9....3,5 mPas értéktartományban fekszik. Általános viszkozitásuk 5W-30. Az A5/B5 motorolajok bizonyos motorokhoz nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi előírásokat be kell tartani.
-
ACEA C1
-
Alacsony hamutartalmú viszkozitásstabil motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott nagyteljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9-3,0 mPas közötti HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és az olajokkal elérhető legmagasabb üzemanyag-megtakarítást eredményeznek.
Figyelmeztetés: ezek az olajok nagyon alacsony hamutartalmúak, ezért bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani. -
ACEA C2
-
Közepes hamutartalmú viszkozitásstabil motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott nagyteljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, közepes hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9-3,5 mPas közötti HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek. Alapvető viszkozitási osztályuk: 5W-30. Mint szinte minden kategóriában, a követelmények 2008-óta itt is szigorúbbak lettek.
Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani. -
ACEA C3
-
Közepes hamutartalmú viszkozitásstabil motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott nagyteljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát. Ezeknél az olajoknál a kiemelkedő üzemanyagtakarékosság helyett inkább a magasabb kenésbiztonságra törekedtek. A C minősítések közül ez a legelterjedtebb. Alapvető viszkozitási osztályuk: 5W-30 vagy 5W-40.
Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani. -
ACEA C4
-
Alacsony hamutartalmú viszkozitásstabil motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott nagyteljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 3,5 mPas feletti HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát. Alapvető viszkozitási osztályuk: 5W-30. Ezt a minősítés jelenleg csak a Renault használja.
Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani.
API minősítések:
API SH1997 előtti gyártású motorokhoz. Minden korábbi előírás (API SF, SG) esetén alkalmazható. Ez a minősítés elavultsága miatt már nem kiadható.
API SJ2001-ben és azelőtt gyártott benzines motorokhoz egységesen használható motorolaj alacsonyabb kéntartalommal és csökkentett lerakódási hajlammal.
API SL2001-ben életbe lépett, 2004-ig gyártott szigorított követelményrendszert kielégítő teljesítményszint. Minden amerikai Otto-motoros járműben alkalmazható. Elsősorban a magas hőmérsékleten képződő lerakódások az olajfogyasztás csökkentése és üzemanyagtakarékosság terén múlja felül az SJ teljesítményszintet.
API SM2005 elején életbe lépett, legszigorúbb követelményrendszert kielégítő teljesítményszint. Minden amerikai Otto-motoros járműben alkalmazható. Elsősorban a kopásállóság, az alacsony hőmérsékleti folyási képesség és a fokozottabb öregedésállóság terén múlja felül az SL szintet. A régebbi API minősítésekhez képest alacsonyabb foszfor és kéntartalmú. Jelenleg ez a legmagasabb már forgalomban lévő benzines API teljesítményszint.
API SN2010 végén bevezetett új kategória az amerikai piacra. A régi API szabványokhoz képest nagyon sok újítás és szigorítás található benne. A szupertakarékos motorolajok szabványa lesz ez. (0W-20 és 5W-20). Mindemellett elsőként már tesztelik a Bioetanollal üzemelő motorokkal is.
API CC
Mérsékelten nehéz üzemi feltételek melletti használatra. (már nem használt minősítés!)API CD
Nehéz üzemi feltételek, ill. feltöltéses (turbódízel) motorokban való használatra. (már nem használt minősítés!)API CS-II
Azonos a CD fokozattal, de emellett a kétütemű dízelmotorokban is használható. (már nem használt minősítés!)API CE
Azonos a CD fokozattal, de emellett megfelel az amerikai dízelmotorok eltérő konstrukciójából eredő követelményeknek is. (már nem használt minősítés!)API CF
Ez az 1994-ben bevezetett kategória a szívó és a feltöltött közvetlen befecskendezésű nehézüzemű , széles minőségi tartományú üzemanyagokkal működő dízelmotorok motorolajait írja le. A CF szinthez tartozó motorolajok védelmet nyújtanak a dugattyún történő lerakódásokkal, a kopással és a csapágykorrózióval szemben.API CF-4
1991-től a CE-t váltotta föl néhány új vizsgálattal kiegészülve.API CG4
1995-től lépett életbe elődjeihez képest nagyobb motorvédelemmel.API CH-4
1999-től bevezetett hosszított csereperiódusra alkalmas környezetbarát motorolaj.API CI-4
2002-től nagy fordulatszámú négyütemű dieselmotorokhoz, amelyek teljesítik az Amerikában 2004-ben életbelépő új környezetvédelmi előírásokat.API CJ-4
2006-ban bevezetett kategória a magas fordulatszámú országúti dieselmotorok olaja. Alacsony foszfor és kéntartalmával megnöveli a katalizátorok és a részecskeszűrők élettartamát. Túlteljesíti az összes előbbi API diesel szabványt és használható is azok helyett. Megfelel a 2007-ben ismét szigorított amerikai környezetvédelmi előírásokhoz.
BMW minősítések:
BMW LL-98 (Longlife-98)
Az 1998 és 2004 között gyártott BMW motorok specifikus olajai, de leginkább csak 2001-es évjáratig használjuk őket az utód megjelenése miatt. Ezek teljesítették először a BMW hosszított csereperiódusú elvárásait. Alapvető viszkozitás 5W-30, 5W-40, 0W-30, 0W-40.BMW LL-01 (Longlife-01)
A 2004-ig gyártott minden és a 2004 utáni benzines BMW-motorok specifikus olajai, ezek már alkalmazhatóak az úgynevezett flexibilis olajcsere periódusokhoz. Alapvető viszkozitás 5W-30, 5W-40, 0W-30, 0W-40.BMW LL-04 (Longlife-04)
A 2004-től gyártott BMW-k specifikus olajai, ezek szintén alkalmazhatóak az úgynevezett flexibilis olajcsere periódusokhoz, és alkalmazhatók a dízel részecskeszűrővel ellátott motorokhoz is. Magában foglalja a Longlife-01-es szabványt is így 2001-es gyártásoktól használhatóak. Alapvető viszkozitás 5W-30, 5W-40, 0W-30, 0W-40.
Fiat minősítések:
Fiat 9.55535-D2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Idősebb dieselmotorokhoz. Hasonló az ACEA B3-hoz. Alapvető viszkozitás 10W-40, 15W-40.Fiat 9.55535-G1
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 2,9 mPa.s. Üzemanyagtakarékos hosszú csereperiódusú benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30.Fiat 9.55535-G2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Idősebb benzinmotorokhoz. Hasonló az ACEA A3-hoz. Alapvető viszkozitás 10W-40, 15W-40.Fiat 9.55535-H2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Magas teljesítményű benzinmotorokhoz. Hasonló a GM-LL-A-025-höz. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30.Fiat 9.55535-H3
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Nagyteljesítményű benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás: 10W-60.Fiat 9.55535-M2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Hasonló az ACEA A3-hoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40.Fiat 9.55535-N2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú (turbó) diesel és (turbó) benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40.Fiat 9.55535-S1 (low saps)
2009-ben megjelent üzemanyagtakarékos minősítés. HTHS 2,9 > 3,5 mPa.s. Kipufogógáz kezelő rendszerrel ellátott hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 5W30.Fiat 9.55535-S2 (low saps)
2009-ben megjelent minősítés. HTHS 2 > 3,5 mPa.s. Kipufogógáz kezelő rendszerrel ellátott hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40.Fiat 9.55535-Z2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú (turbó) diesel és (turbó) benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40.
Ford minősítések:
Ford WSSM2C-913-A
1996-tól bevezetett kategória benzin és diesel motorokra. Ford diesel motorok esetében 2002-es évjáratig benzinmotorok esetében 2008-as évjáratig használható. Alapvető viszkozitási osztály: 5W-30.Ford WSSM2C-913-B
2002-től bevezetett diesel kategória, a 2002 és 2008 között gyártott Ford dieselmotorok olajai. Alapvető viszkozitási osztály: 5W-30.Ford WSSM2C-913-C
A 2008-as évtől gyártott ford benzines és dieselmotorok motorolajai (részecskeszűrő nélkül). Alapvető viszkozitási osztály: 5W-30.Ford WSSM2C-917-A (VW 505.01)
A 2000-es évtől érvényes szabvány. A Ford néhány modelljébe a VW 1,9 L-es PDTDI motorját építették be ezekhez való ez a minősítés. Alapvető viszkozitási osztály: 5W-40.Ford WSSM2C-934-B
Részecskeszűrős dieselmotorok olaja, egyenlőre számunkra ismeretlen évjárattól. Alapvető viszkozitási osztály: 5W-30.Ford WSSM2C-937-A
A jóváhagyás a 2007-es modellévben bemutatott Focus RS motor követelményei szerint, az ACEA A3/B4 minősítés alapján került összeállításra. A SAE 0W-40-es olaj más Ford modellekhez nem alkalmazható.Ford WSSM2C-950-A
A 2015-től gyártott új dízel modellek követelményei alapján fejlesztett SAE 0W-30-as motorolaj. Alapját az úgynevezett „mid SAPS”(közepes kén, foszfor és olajhamu tartalmú) ACEA C2 kenőanyag minősítés nyújtja, amely teljes mértékben összefér az új modellek kipufogógáz kezelő rendszerével. Használatával a WSS-M2C913-D jóváhagyású olajokhoz viszonyítva is jelentős üzemanyag-megtakarítás valósítható meg.
GM (Opel) minősítések:
GM-LL A-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.GM-LL B-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt részecskeszűrő nélküli dieselmotorok esetében is. A diesel motorokban használható jóváhagyásnak SAE 0W-30-as és 0W-40-es, és ezen túl a SAE 5W-40-es olajok felelhetnek meg.GM DEXOS 2
2009-től bevezetett szabvány benzines és dieselmotorokhoz részecskeszűrővel vagy anélkül. Ez a szabvány az előzőek helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30.
Mercedes-Benz minősítések:
MB 226.5
Az MB 226.1 lap szerinti többfokozatú motorolaj, amelynek az ott szereplő követelményeken túl meg kell felelnie egy M 102 E motoron végzett iszaposodási és kopási tesztnek is. Az MB 226.5 lapon felsorolt motorolajok benzin- és dízelmotorban is használhatóak.MB 229.1
1997. január 1-től életbe lépett dízel-, benzines motorolaj jóváhagyás.MB 229.3
Szigorított, energiatakarékos ( SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40 ) előírás dízel-, benzines motorokhoz. szintetikus motorolajok, amelyek a 229.1 minőséggel összehasonlítva (az Assyst rendszerrel felszerelt személygépkocsiknál) mintegy 30%-kal hosszabb olajcsere intervallumot tesznek lehetővé.MB 229.31
Elsősorban a részecskeszűrővel felszerelt dízelmotorokhoz alkalmazható közepes hamu- és kéntartalmú motorolajok osztálya.MB 229.5
Rugalmas csereperiódusú, energiatakarékos SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40 előírás, amelyek a 229.3 minőséggel összehasonlítva (az Assyst rendszerrel felszerelt személygépkocsiknál) hosszabb olajcsere intervallumot és min. 1.8%-kal kedvezőbb üzemanyagfogyasztást tesznek lehetővé, alacsonyabb iszapképződési hajlam mellett. Viszkozitási osztály: 5W-30-as 5W-40-es és 0W-30-as 0W-40.MB 229.51
Rugalmas csereperiódusú, az Assyst rendszerrel és részecskeszűrővel felszerelt Euro-4 emissziós normát teljesítő dízelmotoros MB személygépkocsikhoz előírt alacsony hamu- és kéntartalmú SAE 5W-30-as 5W-40-es és 0W-30-as 0W-40-es motorolajok osztálya.
PSA (Peugeot, Citroën) minősítések:
PSA B71 2295
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. 1 L-es benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 15W-40 (ásványi alapolaj).PSA B71 2294
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Közepes hamutartalom. Diesel és benzinmotorokhoz(kivéve VTI, THP, FAP). Alapvető viszkozitás 10W-40.PSA B71 2296
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Közepes hamutartalom. Diesel és benzinmotorokhoz(kivéve VTI, THP, FAP). Alapvető viszkozitás 5W-40.PSA B71 2290
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Alacsony hamutartalom. Diesel és benzinmotorokhoz(kivéve 1,8 2,0 2,2 benzinmotorok). Alapvető viszkozitás 5W-30.
Renault minősítések:
RN 0700
2008-ban megjelent minősítés. Szívó benzinmotorok és dieselek részecskeszűrő nélkül. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W30, 0W-40, 5W40.RN 0710
2008-ban megjelent minősítés. Benzines és turbó benzines motorok, dieselek és turbódieselek részecskeszűrő nélkül. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W40.RN 0720
2008-ban megjelent minősítés. Dieselmotorok részecskeszűrővel (akár biodiesel) részecskeszűrővel. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W40.
Volkswagen minősítések:
VW 500.00
Energia takarékos dízel-, benzines motorolaj (SAE 5W-30, 10W-30, 5W-40, 10W-40) viszkozitásosztályú szintetikus vagy félszintetikus motorolajok tartoznak ebbe az osztályba. Benzin- és dízelmotorokban egyaránt használhatóak. Az osztály tesztjei azonosak az 501 01 osztály tesztjeivel, kiegészítve a párolgási veszteség vizsgálatával. Ezek a motorolajok az 1997 márciusig gyártott gépkocsikhoz használhatóak. Még feltüntethető, új jóváhagyás már nem szerezhető rá.VW 501.01
Általános dízel- és benzines motorolaj, Az 500 00 osztályhoz meghatározott viszkozitásosztályokon kívüli (egy- vagy többfokozatú) ásványi bázisú motorolajok osztálya. Az osztály tesztjei között szerepel a tömítésbarátság, a vezérműtengely kopás, a dugattyútisztaság és az olajiszap képződési hajlam vizsgálata. Ezek a motorolajok az 1997 márciusig gyártott normál igénybevételű benzin- és szívódízel motorokban használhatóak. Amely még feltüntethető, de új jóváhagyás már nem szerezhető rá.VW 502.00
Általános benzines és dízel jóváhagyás néhány feltöltött, korábbi tervezésű motorhoz. Az 1997 márciusa után gyártott benzin és dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. A tesztek követelményei szigorúbbak az 500 00 osztály követelményeinél, elsősorban az olajiszap képződési hajlam vizsgálatánál. A fentiekben felsorolt osztályú motorolajokkal érvényes olajcsereciklusok a következőek: Benzinmotoroknál: 15 ezer km Az 1994-es modellévtől gyártott, Golf/Vento és Passat TDI és 55 kW turbódízel motoroknál: 15 ezer km Egyéb dízelmotoroknál: 7500 km.VW 505.00
Turbó-dízel motorolaj előírás korábbi tervezésű VW TDI motorokhoz. Az 1999-ig gyártott turbófeltöltős dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. (Független a bázisolaj minőségétől). Ennek a követelménynek csak többfokozatú motorolajok felelhetnek meg. Az osztály tesztjei az iszapképződési hajlam vizsgálatának kivételével meg-egyeznek az 501 01 osztály tesztjeivel.VW 505.01
Előírás VW PDE ( Pumpe Düse Einheit - egybeépített dízel adagoló-porlasztó típusú) - TDI motorokhoz. Az 1999-től gyártott ún. szivattyú-fúvókás, közvetlen befecskendezésű turbódízel motorokhoz alkalmazható, SAE 5W-40, 2008-tól akár 5W-30 viszkozitásosztályú szintetikus motorolajok osztálya. Az olajok HTHS értéke min. 3.5 mPas. Az osztály egyéb követelményei megegyeznek az 505 00 osztály követelményeivel.VW 503.00
A 2000-es modellévtől gyártásba kerülő, meghosszabbított szervízciklusú VW/Audi benzinmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak SAE 0W-30 viszkozitásosztályú, 3.0 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajjal teljesíthetőek. Az alkalmazható olajcsereciklus max. 30 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint)VW 503.01
A nagy teljesítményű (min: 154 kW, pl. Audi TT, A8, S8…) és meghosszabbított szervízciklusú Audi benzinmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak bizonyos SAE 0W-30, 0W-40 és Mobil 1 5W-30 viszkozitásosztályú, 3.5 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajokkal teljesíthetőek. Az alkalmazható olajcsereciklus max. 30 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint)VW 504.00
A 2004-es modellévtől gyártásba kerülő, meghosszabbított szervízciklusú VW/Audi benzinmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak SAE 5W-30 viszkozitásosztályú, 3.5 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajjal teljesíthetőek. Az alkalmazható olajcsereciklus max. 30 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint). Jelenleg a legkorszerűbb VW benzines minősítés mely már alkalmazható a nagyteljesítményű (210 LE feletti) motorokban is.VW 506.00
A 2000-es modellévtől gyártásba kerülő, meghosszabbított szervízciklusú VW/Audi dízelmotorokhoz alkalmazható szintetikus motorolajok osztálya. - V6 TDI : 30.000 km, négyhengeres TDI : 50.000 km –es (A fedélzeti kijelzés szerint) - csereperiódusú, energiatakarékos, SAE 0W-30-as teljesen szintetikus motorolaj az új generációs dízel motorokhoz. ( HTHSV < 3.0 mPas )VW 506.01
A meghosszabbított szervízciklusú szivattyú-fúvókás, közvetlen befecskendezésű turbódízel (PID) VW/Audi motorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak SAE 0W-30 viszkozitásosztályú, 3.0 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajjal teljesíthetőek. Ez az osztály 2004 ősze óta van érvényben. Az alkalmazható olajcsereciklus 50 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint). Magába foglalja a VW 503.00 és 506.00 követelményeit.VW 507.00
Meghosszabbított csereperiódusú előírás VW PDE-TDI és az új generációs TDI motorokhoz. (PID) VW/Audi motorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak SAE 5W-30 viszkozitásosztályú, 3.5 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajjal teljesíthetőek. Ez az osztály 2004-2-ik hete óta van érvényben. Az alkalmazható olajcsereciklus 30 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint)